csütörtök, április 17, 2014

Húsvéti készülődés last minute

Előregondolkodás ha nem jut elég időd a húsvéti készülődésre: sk képeslap, apró ajándék és süti készítése párhuzamosan, és a lehető leggyorsabban.


Ugyan kicsit speciális az eset, mert a kenyérsütőgép is besegített, de hátha másnak is van és így meg tudja oldani.

Jamie Oliver után szabadon most nem többfogásos menüsort készítettünk el viszonylag rövid idő alatt (azért több volt mint 15-30 perc) és mivel szerintem a készülődés kisgyerekes családoknál általában rohanós, jól jöhet egy kis ötletelés.

A "menü":
  1. Sk képeslap (színes tojásos)
  2. Nyuszis szalvétagyűrű
  3. Húsvéti formasüti
  4. Kalács
Az ütemezés:
  1. Először is a sütik tésztáját állítjuk össze. Kezdjük a kaláccsal: kimérjük a hozzávalókat és a kenyérsütő gép dagasztás/keverés funkcióját bekapcsolva indítsuk el.
  2. Most jön a másik süti, ami jelen esetben olyan, hogy a tésztájának a hűtőben kell pihennie 1 órán át. Így ennek is összeállítjuk a tésztáját -kimérjük, ezt kézzel keverjük- majd jön a folpack és mehet a hűtőbe.
  3. Amíg hűlnek jöhet a kreativkodás: elkészítjük a képeslapot majd a szalvétagyűrűt. Képeslap ötlete innen, gyűrűé innen.
Azért leírom részletesebben is a menetet:
  1. KALÁCS: A receptet az Éva magazin egyik Húsvéti különszámában láttam, a lap már nincs meg, de a neten megtaláltam a receptet. A 4 recept közül az első az, a foszlós kalács. Leírom azért röviden a menetet: Fontos, hogy a hozzávalók szobahőmérsékletűek legyenek. Mi így készítettük: összeöntöttük a kenyérsütőgép keverőtáljába az 50 dkg lisztet, 10 dkg margarint, 3 tojássárgáját, 3 dl tejet, 10 dkg cukrot és a 2,5 dkg élesztőt ebben a sorrendben (az iskolás nagylány segített kimérni és mivel a konyhai mérlegünk grammokat mutat, ezért jó gyakorlás volt ez neki a mértékegységek váltására). Bekapcsoltam a gépet hogy csak keverje össze a hozzávalókat. Ez egy olyan program, ami a "Dough" névre hallgat és kever, pihentet (kicsit melegít), kever és pihentet megint, tehát kiválóan kever+keleszt és nekem elég kb 90 perc múltán a kész tésztát kivenni, formázni, tepsibe rakni és kisütni. De ne szaladjunk előre, ha bekapcsolt a gép jöhet a másik süti.
  2. SÜTI: Ezt a receptet eleve az interneten olvastam, a Dívány oldalán. A hozzávalókat sima keverőtálba tettem és összekevertem: 25 dkg liszt, 1 teáskanál sütőport, 12,5 dkg margarint, 1 tojást és fél tasaknyi vanillincukrot (két dolgot kellett megváltoztatnom az eredeti recepthez képest: nem volt itthon mák sem vanília-kivonat). Folpackba raktam és így ment a hűtőbe.
  3. Rendet raktunk a konyhában és irány a nappali nagy asztala a kreativkodáshoz.
  4. KÉPESLAP: Hosszú fecnikre vágtam egy színes újságot (igyekeztem tavaszi színű oldalakt, részeket keresni, de szép színes-mintás papírból még szebb lett volna), kerestem egy szép tojássablont amit egy sima lapra körberajzoltam és kivágtam (a sablon a gyerekek egyik kifestőjében lévő tojás volt, ezért azt nem használhattam kivágott sablonként). Egy A5-ös papírt félbehajtottunk és egyik oldalára berajzoltam a tojássablont és sniccerrel kivágtam. Ekkor jöttek a gyerekek: beragasztózták a nem sablonos oldalt és odaragasztgathatták a fecniket, majd ráragasztották a másik oldalt. Kész is a képeslap, jöhet a szalvétagyűrű.
  5. GYŰRŰ: Ehhez nem volt sablonom, ezért igyekeztem a neten látott nyuszit lemásolni szabadkézzel -ez lett a sablonunk. Jelen esetben én vágtam ki nekik a nyulakat, ők rajzolták meg az arcát, kezét-lábát-hasát, majd a szalvétát is én raktam bele.
    fázisfotók
  6. Maradék fecnik eltakarítása, majd vissza a konyhába: eleget pihentek a sütik.
  7. Kezdünk a sütivel: kivesszük a hűtőből, nyújtjuk (eléggé ragadt, ezért ehhez felhasználtuk a folpackot, amiben a hűtőben volt, így nem ragadt annyira) , kiszaggatjuk (nálunk van nyuszi- és bárányforma, ezeket használtuk), mehet is a tepsibe sütőpapírra és nagyon óvatosan megsütjük. Sajnos nekem sikerült két tepsinyit is elégetnem :( Jó tudni, hogy nem kell barnulnia, hamar kész van és nagyon finom. 
    alul az égettek, felül azok, amik sikerültek
  8. Miközben sültek a sütik (több tepsinyi lett), közben előkészítjük a kalácsot: kivettük a gépből, elosztottuk kisebb darabokra és kis szétlapítás után három részre vágtam hosszában majd ezeket a szálakat befontuk. Tepsibe raktuk, megkentük tojással a tetejét és mikor a másik süti kész lett mehetett a sütőbe -ez is hamar kész van.
A receptek nagyszerűek, a kalács sokkal jobb lett mint amit tavaly sütöttünk, olyannyira, hogy ezt nem csak Húsvétkor fogjuk elkészíteni, sőt, tegnap sütöttünk és holnap újra fogunk (gyorsan fogy). A gyerekek nagyon lelkesek voltak és egész gyorsan készen lettünk a fentiekkel, ezért ajánlom akár ajándékba (süti/kalács & szalvéta a nyuszival no meg a képeslap), de akár az otthoni húsvéti ebéd díszítésére és desszertjeként is remek.
Ilyen lett a teljesen kész ajándék: kalács, szalvéta nyuszis gyűrűvel és a képeslap leghátul.


Jó húsvéti készülődést kívánok mindenkinek!


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...