péntek, november 08, 2013

Házi mosószer


Még régebben vettem szappanpelyhet, amiből elkészíthettem életem első házi mosószerét. 
Fenntartásokkal kezeltem, de mikor hármaskánk kicsi volt, annyi mosnivaló gyűlt mindig össze, hogy megért egy próbát. Elsőre persze a felnőtt ruhákon teszteltem le. Bevált. Idővel megszűnt a szappanpehely forgalmazása, másutt sem találtam, de más receptet viszont igen, ami a mai napig beválik. 

Tehát a recept:

2 joghurtos/tejfölös pohárnyi mosószóda
1 ugyanekkora pohárnyi reszelt mosószappan
5 liter víz

Tartósítani nem szükséges, elfogy nálunk ez a mennyiség nagyon hamar, de sokszor olvasom, hogy bóraxot is szoktak tenni bele.

így néz ki melegítés közben -majdnem kész is

Elkészítésének menete:
Összeöntöm a fentieket egy nagy lábasban és melegíteni kezdem a tűzhelyen. Elvileg elég melegíteni, forralni nem szükséges, de én hagyni szoktam rottyanni egyet.

Ha ez megtörtént lekapcsolom a lángot alatta és megvárom, míg melegre hűl -ekkor tudom a palackokba tölteni.

A fenti adagból kb 5 másfél lieteres üdítőspalacknyi mennyiség lesz, tölcsérrel töltöm bele, de nem zárom le amíg teljesen ki nem hűlt. 

palackozva
-háttérben a régi szappanpehely doboza -eltettem, hátha lesz még kapható, bár lehet, már vissza sem térnék rá

Mosáskor kb 2 dl-nyit adok a mosáshoz. 
(Folyékony mosószerekhez vannak azok a nagy kupakok, amikkel a mosódobba  a ruhák közé is lehet tenni a mosószert, ezzel adagoltam, bár ma már a mosószeradagolót használom, de mindkettő bevált)

Hófehér ruháink nem nagyon vannak, így arról nem tudok nyilatkozni, beszürkítené-e ezeket ez a mix. A meglévőkön nem vettem észre változást, hófehér blúzokat, ingeket ritkán mosok, ritkán használunk.

Illatosításhoz egyelőre sima öblítőt használok, de régóta szemezek a mosóparfümmel, viszont olyat még nem teszteltünk, pedig elvileg a mosószódáshoz nagyon passzol.

A ruhák tisztaságával meg vagyok elégedve, mikor nincs időm ilyen keveréket készíteni és boltit veszünk sem lesznek tisztábbak -pár foltot nem hoz ki sem ez a mix sem a boltiak, de gyerekeknél vannak egyéb kezelést igénylő foltok mindig, azt hiszem, ez nem is kérdés.




Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...