péntek, január 25, 2013

DIY: Filofax-szerű naptár sk

Mindig bajban vagyok a naptárakkal: sosem találok olyat, ami számomra tökéletes lenne. Ugyanakkor nagy szükségem van megfelelően kezelhetőre, anélkül rémesen sok mindent elfelejtek. 

Még tavaly úgy döntöttem, a 2013-as évit magam készítem el. Sok helyen láttam, milyen lehetőségek vannak sk készített naptárakra, és idővel -szerencsére december vége előtt, azaz még időben- körvonalazódott bennem, milyen is kellene nekem. Azt hiszem, másoknak is hasznos lehet az ötlet, ezért osztom meg itt a blogon.





Olyan naptárat kerestem, ami elég nagy, hogy egy-egy zsúfolt nap összes programját felírhassam, ugyanakkor elég kicsi is ahhoz, hogy a retikül nagyságú táskámba is beférjen.
Fontos szempont továbbá, hogy legyen hozzá elegendő jegyzetlap -elsősorban úgy, hogy ami már nem kell, eltávolítható legyen és ha szükséges (márpedig tuti az lesz)- újakat tudjak hozzáadni.
További előny, ha a névnapok is jelezve vannak.

A fenti összes szempontot teljesítik a regiszteres azaz filofaxos naptárak, de ezek -számomra- nagy hátrányuk az áruk. Próbálkoztam már ilyen naptárral, de nem győztem vásárolni a belevalókat, továbbá idővel készlethiány lett a számomra szükséges lapokból és akkor hónapokig bosszankodhattam és nélkülözhettem azokat. Lehet ugyan vásárolni olyan lyukasztót, amivel lefűzhető lapokat készíthetünk a filofaxosokba, de ott jön még az a bosszantó apróság, hogy a lapokat méretre kell vágni: márpedig a filofaxosok méretei nem egyszerű esetek. 

Van viszont nekem már régóta egy lefűzős mappám (aka gyűrűs dossziém) -ilyet azóta se láttam sehol ekkora méretben, de a vékonyabb kartonból készült nagyobbakat méretre lehet vágni, így ez sem akadály. Fontos kritérium ugyanakkor, hogy csak dupla, és ne négyeskapcsos legyen a mappa.

Gyűrűs dosszié, 2 gyűrű, 35 mm, A4, PP/karton, DONAU, citromsárga
Fotó forrása: ePapírbolt

A mappám mérete az A5-ös méretnek pont a fele -azaz bármely A5-ös avagy A4-es papírlapot könnyen méretre vághatok.

A naptárt nem akartam magam rajzolni -túl fáradtságos lett volna, pláne a karácsonyi rohanásban, viszont a nagyon olcsón kapható asztali naptárak között van méretben majdnem teljesen passzoló -kicsit kisebb, de nem vészesen, szépen belerakható. Annyi dolgom volt mindössze, hogy kiszedtem a lapokat és kisebb kupaconként kilyukasztottam (sima mezei papírlyukasztóval, hiszen az való a mappa kapcsaihoz, tehát ez is egyszerű volt)

Sőt, ami még jobbá teszi, hogy a legkisebb méretű filofax lapjaihoz is passzol, így lett pár kártyatartós rekeszem is :)




 De ha nem elég a genotherm-szerű tárolós rész, akkor ha akad otthon nem használt, 10*15-ös méretű fényképtartó, annak lapjai kiszedve és -lyukasztva is pont beleférnek a mappanaptárba! Szintén könnyű és egyszerű megoldás.


Print

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...